Červeno-modré tyče

Kód: MO-MAT0190_M063
1 829 Kč 1 512 Kč bez DPH
Do 7 pracovných dní
Možnosti doručení
  • Uvádí dítě do světa množství 1–10 a pojmenování čísel
  • 10 červeno-modrých tyčí pro hmatové i vizuální vnímání kvantity
  • Rozměry tyčí 2,5 × 2,5 × 10–100 cm
  • Procvičování řazení podle délky a pojmů krátký/krátší/nejkratší, dlouhý/delší/nejdelší
  • Praktické aktivity: přenášení, řazení, vyhledávání tyče podle čísla a skupinové hry
  • Další možnosti: měření délek/výšek, přiřazování číslic, trénink paměti a rozlišení sudé/liché podle barev

Detailní informace

Detailní popis produktu

Červeno-modré tyče (1–10)

Pomůcka pro seznámení dítěte s kvantitou a pojmenováním čísel od 1 do 10. Soubor deseti červeno-modrých tyčí umožňuje hmatové i vizuální prožívání množství a porovnávání délek.

Popis

Soubor obsahuje 10 tyčí o průřezu 2,5 × 2,5 cm a délkách v rozmezí 10–100 cm. Tyče se liší délkou a střídáním červených a modrých dílků, což podporuje vnímání pořadí, krátký/dlouhý a pojmenovávání jednotlivých délek.

Návod k použití

Seznámení s pomůckou

Přeneste tyče na kobereček. Uchopení je podobné jako u červených tyčí – prsty za boční strany, čímž dítě vnímá délku. Pokud je tyč příliš dlouhá, ukažte svislé držení s lokty u těla. Pohybujte se tiše a pomalu.

Tyče rozmístěte na kobereček a nechte dítě rovnat podle délky. Správnost pořadí zkontrolujte pomocí nejkratší (červené) tyče. Pořadí a pojmenování můžete procvičovat opakováním čísel nahlas: vložte dlaň na dílky, počítejte a pojmenujte tyč („To je tři.“), dítě po vás opakuje.

Poté promíchejte tyče a zadávejte úkoly typu: „Podej mi prosím tyč Čtyři.“, „Podej mi prosím tyč, která následuje.“, „Podej mi prosím tyč, která je před ní.“

Tyče lze skládat v různých vzorcích – od nejkratší po nejdelší, opačně nebo od prostřední. Vždy používejte všechny tyče, protože tvoří celek.

Práce ve skupině

Má-li aktivita více dětí, vybere si každé jednu tyč. Podle délky tyče říká své „jméno“: „Já jsem jednička“, „Já jsem pětka“ apod. Děti nejdříve trénují přenášení tyčí (např. soustředěnou chůzí), následně hledají svého souseda tak, aby se všechny tyče seřadily v řadě. Jiné dítě nebo učitel pak počítá dílky nahlas a provádí kontrolu.

Trénink paměti

Po srovnání tyčí vyzvěte dítě, aby zavřelo oči nebo se otočilo, a skryjte jednu tyč. Dítě hádá, která chybí. Později lze odebrat více tyčí současně.

Další možnosti a hry

  • „Udělej tolik kroků, kolik je dílků na tvé tyči. A zpět!“
  • „Dupni u každého modrého dílku (sudé číslice). A zpět.“
  • „Povyskoč u každého červeného dílku (liché číslice). A zpět.“
  • Skládání tyčí do různých obrazců podle fantazie dítěte.
  • Přiřazování kartiček s odpovídajícími číslicemi.
  • Porovnávání tyčí (delší x kratší, více x méně); později doplnit o znaky < a >.
  • Měření délky a výšky: jak dlouhá je postel, stůl, chodba; které tyče sahají po koleno, pupík, podpaží apod.

SUDÝ a LICHÝ

Když dítě ovládá počítání dílků, požádejte ho, aby pojmenovávalo pouze červené dílky (modré mlčí) a naopak pouze modré (červené mlčí). Tím se procvičuje rozlišení lichých a sudých čísel.

Pokročilé varianty

V pokročilejší fázi lze prodloužit tyč č. 10 o další dílky (11, 12, 13 atd.) a zavést sčítání, odčítání nebo hledání lichých a sudých hodnot. Práci lze doplnit pracovními listy, vždy však postupujte od konkrétní manipulace s tyčemi k abstraktní práci na papíře.

Doplňkové parametry

Kategorie: Matematika
EAN: 8596027001745
Materiál: Dřevo
Věk: 4 +
? Doporučený věk: 4, 5, 6

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola