Krabička s vřeténky
Kód: MO-MAT0127_M003Detailní popis produktu
Dřevěné krabice s vřeténky — matematická pomůcka
Praktická pomůcka pro nácvik počítání a zavádění pojmu nula, zároveň rozvíjející jemnou motoriku. Sada obsahuje krabice s přihrádkami a dřevěná vřeténka pro manipulaci a počítání.
Popis pomůcky
- dvě dřevěné krabice, každá rozdělená na 5 oddílů (celkem 10 oddílů)
- v zadní stěně jednotlivých oddílů jsou označena čísla od 0 do 9
- dřevěná vřeténka, 45 kusů
Přínos pomůcky
- nácvik určování množství v rozmezí 0–9
- seznámení s číselnou řadou 1–9 a zavedení nuly
- rozvoj jemné motoriky a koordinace rukou
Práce s pomůckou
Umístěte krabice na stůl nebo kobereček a vřeténka položte vedle krabic. Upozorněte dítě na čísla u jednotlivých přihrádek a nechte je přečíst. Vysvětlete, že čísla určují, kolik vřetének má být v každé přihrádce.
Postup práce
- Dominantní rukou vezměte vřeténka, přeneste je do druhé ruky a pevně sevřete; teprve poté nahlas vyslovte počet vřetének, která držíte.
- Při ukládání vřetének do příslušného oddílu počítejte nahlas (kontrola správnosti).
- Spočítaná vřeténka lze svazovat provázkem, gumičkou nebo drátkem jako propojení s činnostmi z Praktického života.
- Kontrola správného provedení: všechny vřeténka musí být umístěna. Pokud nějaká chybí nebo jich je přebytek, signalizuje to chybu v postupu.
- Praktikujte opakované nahlasné přepočítání jednotlivých oddílů nebo třístupňovou metodu: „to je…“, „podej mi…“, „kolik je…?“
Seznámení s nulou
Po ověření, že dítě zvládá počítat počet vřetének v jednotlivých oddílech, ukažte oddíl označený nulou a zeptejte se: „Kolik je tu vřetének?“ Odpověď „Žádné“ využijte k vysvětlení: „To je nula.“ Poté ukažte číslo jedna, nechte dítě přečíst číslo a vyslovte společně, že do této přihrádky patří jedno vřeténko. Pokračujte postupně až do čtyř a zbytek nechte, aby dítě doplnilo samo.
Hry a varianty
Hra na nulu
Děti, které již znají číslice, si mohou losovat papírové lístečky s čísly od 0 do 9. Na základě vylosovaného čísla berou do nádobky odpovídající počet předmětů (např. bonbony nebo korálky). I při vybírání nuly dítě pochopí, že nula je součástí číselné řady, i když nepřibere žádný předmět.
Hra na robota
Dospělý dává dítěti pokyny jako ovladači robota, aby provádělo daný počet opakování činnosti, např.:
- poskoč dvakrát, pětkrát, nulkrát
- tleskni osmkrát
- doběhni třikrát ke dveřím
- mrkni šestkrát
- podej mi pět kolíčků
Role lze následně obrátit.
Hra na obchod
Dítě hraje roli prodavače a prodává vřeténka v počtu požadovaném „zákazníkem“ (rodičem nebo jiným dítětem). Aktivita upevňuje porozumění počtu a jednoduché transakce.
Další varianty
- Vřeténka lze používat společně s červeno-modrými tyčemi; každý dílek na tyči odpovídá jednomu vřeténku.
- Pomůcka se dá spojit se seznámením pomocí Smirkových číslic pro další rozvoj čtení číslic a počítání.
Doplňkové parametry
| Kategorie: | Matematika |
|---|---|
| EAN: | 8596027001332 |
| Materiál: | Dřevo |
| Věk: | 4 + |
| ? Doporučený věk: | 4, 5, 6 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Diskuze
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
