Moyo Montessori Geometrická tělesa s podstavci a krabicí
Kód: MO-SMV0198_M014Detailní popis produktu
Geometrická tělesa s podstavci a krabicí
Montessori smyslová pomůcka pro rozvoj stereognostického vnímání. Umožňuje vnímat a rozlišovat tvar a vlastnosti třírozměrných těles a přiřazovat geometrické plochy k příslušným tělesům.
Obsah sady
Dřevěná krabička obsahuje 10 modrých geometrických těles:
- krychle
- válec
- koule
- trojboký hranol
- čtyřboký hranol
- trojboký jehlan
- čtyřboký jehlan
- kužel
- elipsoid
- ovoid
Sada obsahuje rovněž podstavce pro kulatá tělesa (koule, ovoid, elipsoid) a základny s geometrickými obrazci vykreslenými tenkou modrou čarou:
- čtverec
- obdélník
- rovnostranný trojúhelník
- rovnoramenný trojúhelník
- kruh
- elipsa
- ovál
Cíle
- Kontrola chyby: vizuální a stereognostický smysl
- Přímý cíl: zdokonalení stereognostického smyslu
- Nepřímý cíl: příprava na geometrii
Doporučený věk
Od 3,5 let
Poznámka
Pomůcka napomáhá rozvoji slovní zásoby názvů těles. Pro osvojení názvů se užívá třístupňová lekce.
Všechny Montessori pomůcky jsou dílem italské pedagožky Marie Montessori.
Další Montessori pomůcky značky Moyo Montessori.
Postup
- Pozveme dítě k práci: „Chtěl/a bys ukázat, jak se pracuje s geometrickými tělesy?“
- Ukážeme místo uložení pomůcky a způsob přenášení (podnos/košík držíme oběma rukama).
- Z košíku, který je přikrytý šátkem, vyndáme na koberec jedno těleso.
- Se zaujetím těleso prohmátáme a převalujeme v rukou; nic jiného neděláme, ani nepojmenováváme.
- Nabídneme těleso dítěti a necháme ho zkoumat.
- Začínáme maximálně s třemi tělesy, vybíráme co nejvíce odlišná (např. koule, krychle, kužel).
- V další fázi manipulujeme s tělesy a pomocí koulení, válení a překlápění znázorňujeme rozdíly: „Toto se koulí.“ (koule, ovoid, elipsoid) „Toto se sune nebo překlápí.“ (krychle, čtyřboký hranol, trojboký hranol) „Toto se koulí a sune.“ (kužel, válec).
- Necháme dítě vše vyzkoušet a poté ho vyzveme: „Zkusíš najít taková tělesa, která se koulí a zároveň sunou?“
- Můžeme tělesa podle vlastností rozdělit do skupin (množin).
- Vyzveme dítě, aby tělesa se stejnou podstavou stavělo na sebe a ukážeme pohled shora; necháme dítě experimentovat.
- Pomůcku po práci uklidíme, nebo lze podle zájmu dítěte pokračovat s dalšími cvičeními.
Další aktivity
- Vybrat tělesa tvarově podobná – náročnější na odlišování.
- Práce s podstavami – zjistit, které těleso patří k jedné nebo více podstavám, která tělesa mají shodnou podstavu.
- Hledání v místnosti předmětů odpovídajících tělesům (např. váza = válec, skříň = hranol).
- Procvičování pojmenovávání: v košíku je několik těles přikrytých šátkem; dítě hledá určité těleso bez nahlédnutí. Při chybě jen zavrtíme hlavou a dítě opraví.
Doplňkové parametry
| Kategorie: | Smyslová výchova |
|---|---|
| EAN: | 8596027003770 |
| Materiál: | Dřevo |
| Věk: | 4 + |
| ? Doporučený věk: | 4, 5, 6 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Diskuze
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
