Seguinovy tabulky
Kód: MO-MAT0189_M061Detailní popis produktu
Sada dřevěných rámečků pro výuku čísel 11–99
Sada obsahuje dva dřevěné rámečky s vkládacími destičkami s číslicemi 1–9. Pomůcka slouží k objevování čísel druhé desítky a následně ke spojování množství s číselnými symboly ve spolupráci s korálkovým materiálem a Seguinovou tabulkou.
Popis pomůcky
Sada je rozdělena do dvou částí podle typu číslování. Destičky s číslicemi 1–9 lze zasouvat do rámečku tak, aby překryly nulu a vytvořily konkrétní číslo.
1. sada „-náct“
- První deska má pět řádků, druhá deska má první čtyři řádky obsazené číslem 10 (nula jako základ).
- Poslední řádek na druhé desce zůstává prázdný.
- Destičky s čísly 1–9 se zasouvají do rámečku a překrývají nulu, čímž vznikají čísla 11–19.
2. sada „-cet“
- Na první desce jsou na jednotlivých řádcích čísla 10–50, na druhé desce pak 60–90.
- Poslední řádek zůstává prázdný.
- Destičky s čísly 1–9 zasouváním překrývají nulu a tvoří čísla 11–99 v příslušných desítkách.
Použití pomůcky
Pomůcka se použije ve chvíli, kdy při práci s Červenomodrými tyčemi nebo s Perlovým materiálem „překročíme“ desítku. K perlové desítce přiložíme jednotku a pojmenujeme vzniklé číslo (např. „jedenáct“). K osvojování doporučujeme tříkrokovou metodu: „To je…“, „Kde je…?“, „Co je to?“
- Přeneste obě desky z první sady na kobereček a položte je vedle sebe.
- Vezměte destičku s číslem 1 a zasuňte ji na pozici nuly v prvním řádku; řekněte „jedenáct“.
- Stejným způsobem pokračujte v dalších řádcích, poté vyzvěte dítě, aby to vyzkoušelo samo.
- Důležité: dítě by mělo chápat, že pod jednotkami je nula.
Kontrola správného provedení
Pořadí číslic musí být správné a žádná destička s číslicí nesmí přebývat. Stejný postup kontroly platí i při práci s tabulkami druhé sady „-cet“.
Obměny a rozšíření
- Při ukazování číslic lze doplnit slovní vysvětlení, např. „Jedenáct. Deset plus jedna je jedenáct.“ (procvičování sčítání).
- Vedle vzniklé číslice lze vyskládat odpovídající počet korálků z perlového materiálu.
- Dospělý ukáže na číslici a zeptá se: „Kolik korálků budu potřebovat?“. Dítě vyskládá korálky podle čísla.
- Dospělý může vyskládat libovolný počet korálků a dítě vytvoří nebo ukáže odpovídající číslici na destičce.
- Aktivitu lze propojit s psaním číslic do krupice pro procvičení grafického vyjadřování čísel.
Přechod k abstrakci
Až když dítě zvládne práci s touto konkrétní pomůckou (tyče, korálky), je možné přejít k používání kartiček a tím podpořit přechod od konkrétního k abstraktnímu (číselné symboly na kartičkách).
Doplňkové parametry
| Kategorie: | Matematika |
|---|---|
| EAN: | 8596027001738 |
| Materiál: | Dřevo |
| Věk: | 4 + |
| ? Doporučený věk: | 4, 5, 6 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Diskuze
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
