Seguinovy tabulky

Kód: MO-MAT0189_M061
2 179 Kč 1 801 Kč bez DPH
Do 7 pracovných dní
Možnosti doručení
  • Dva dřevěné rámečky s zasouvacími destičkami číslic 1–9
  • 1. sada „-náct“: zasouváním jednotek překrýváte nulu pro tvorbu 11–19
  • 2. sada „-cet“: první deska 10–50, druhá 60–90, poslední řádek volný
  • Práce se Seguinovou tabulkou pro osvojení číselných symbolů a pořadí až do 99
  • Použitelné společně s perlovým materiálem a červenomodrými tyčemi pro znázornění množství
  • Varianty aktivity: sčítání „deset + jedna“, skládání korálků, psaní číslic do krupice a kontrola pořadí

Detailní informace

Detailní popis produktu

Sada dřevěných rámečků pro výuku čísel 11–99

Sada obsahuje dva dřevěné rámečky s vkládacími destičkami s číslicemi 1–9. Pomůcka slouží k objevování čísel druhé desítky a následně ke spojování množství s číselnými symboly ve spolupráci s korálkovým materiálem a Seguinovou tabulkou.

Popis pomůcky

Sada je rozdělena do dvou částí podle typu číslování. Destičky s číslicemi 1–9 lze zasouvat do rámečku tak, aby překryly nulu a vytvořily konkrétní číslo.

1. sada „-náct“

  • První deska má pět řádků, druhá deska má první čtyři řádky obsazené číslem 10 (nula jako základ).
  • Poslední řádek na druhé desce zůstává prázdný.
  • Destičky s čísly 1–9 se zasouvají do rámečku a překrývají nulu, čímž vznikají čísla 11–19.

2. sada „-cet“

  • Na první desce jsou na jednotlivých řádcích čísla 10–50, na druhé desce pak 60–90.
  • Poslední řádek zůstává prázdný.
  • Destičky s čísly 1–9 zasouváním překrývají nulu a tvoří čísla 11–99 v příslušných desítkách.

Použití pomůcky

Pomůcka se použije ve chvíli, kdy při práci s Červenomodrými tyčemi nebo s Perlovým materiálem „překročíme“ desítku. K perlové desítce přiložíme jednotku a pojmenujeme vzniklé číslo (např. „jedenáct“). K osvojování doporučujeme tříkrokovou metodu: „To je…“, „Kde je…?“, „Co je to?“

  • Přeneste obě desky z první sady na kobereček a položte je vedle sebe.
  • Vezměte destičku s číslem 1 a zasuňte ji na pozici nuly v prvním řádku; řekněte „jedenáct“.
  • Stejným způsobem pokračujte v dalších řádcích, poté vyzvěte dítě, aby to vyzkoušelo samo.
  • Důležité: dítě by mělo chápat, že pod jednotkami je nula.

Kontrola správného provedení

Pořadí číslic musí být správné a žádná destička s číslicí nesmí přebývat. Stejný postup kontroly platí i při práci s tabulkami druhé sady „-cet“.

Obměny a rozšíření

  • Při ukazování číslic lze doplnit slovní vysvětlení, např. „Jedenáct. Deset plus jedna je jedenáct.“ (procvičování sčítání).
  • Vedle vzniklé číslice lze vyskládat odpovídající počet korálků z perlového materiálu.
  • Dospělý ukáže na číslici a zeptá se: „Kolik korálků budu potřebovat?“. Dítě vyskládá korálky podle čísla.
  • Dospělý může vyskládat libovolný počet korálků a dítě vytvoří nebo ukáže odpovídající číslici na destičce.
  • Aktivitu lze propojit s psaním číslic do krupice pro procvičení grafického vyjadřování čísel.

Přechod k abstrakci

Až když dítě zvládne práci s touto konkrétní pomůckou (tyče, korálky), je možné přejít k používání kartiček a tím podpořit přechod od konkrétního k abstraktnímu (číselné symboly na kartičkách).

Doplňkové parametry

Kategorie: Matematika
EAN: 8596027001738
Materiál: Dřevo
Věk: 4 +
? Doporučený věk: 4, 5, 6

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Diskuze

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Povinná pole

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola