Smirkové číslice s krabičkou

Kód: MO-MAT0124_L021
789 Kč 652 Kč bez DPH
Do 7 pracovných dní
Možnosti doručení
  • 9 dřevěných destiček s čísly 1–9 v přírodní dřevěné krabičce
  • Číslice v hrubém smirkovém provedení, při přejetí prsty je cítit tvar čísla
  • Pomáhá dítěti spojit psaný symbol s příslušnou kvantitou a připravuje na psaní
  • Vhodné pro dítě od ~4,5 roku; předpoklad znalosti čísel 1–10 a práce s červeno-modrými tyčemi
  • Praktika: dospělý drží destičku vlevo dole a obtahuje číslo ukazovákem a prostředníčkem, dítě opakuje a pojmenovává
  • Procvičování přes úkazy (podej, obtáhni) a následné psaní číslic křídou na tabulku

Detailní informace

Detailní popis produktu

Smirkové číslice (dřevěné destičky 1–9)

Souprava obsahuje 9 dřevěných destiček označených čísly 1–9 uložených v přírodní dřevěné krabičce. Číslice jsou vyrobeny v drsném (smirkovém) provedení na rozdíl od hladkého povrchu destičky, takže po přejetí prsty dítě cítí tvar čísla.

Obsah a provedení

Součástí jsou jednotlivé dřevěné destičky s vyobrazenými číslicemi 1–9 a samostatná krabička pro uložení. Drsný povrch číslic slouží jako hmatová opora při osvojování tvaru číslic.

Cíl pomůcky

Přímý cíl

Ukázat dítěti psaný symbol, který odpovídá kvantitě, již dítě dokáže pojmenovat, a poskytnout mu tak „klíč“ k psanému světu čísel.

Nepřímý cíl

Připravit dítě na psaní jednotlivých číslic.

Předpoklady a doporučený věk

Předpokladem je znalost pojmů čísel 1–10. Pomůcka je vhodná pro dítě přibližně od 4,5 roku. Dítě může již dříve pracovat s jinými Montessori pomůckami, například s červeno-modrými tyčemi.

Postup práce

  • Připravíme tři číslice, které chceme dítěti představit (nemusí být v pořadí).
  • Posadíme se ke stolečku tak, aby dítě sedělo po naší levé straně (u leváka na pravé), což zlepší přístup a viditelnost. Dítě by mělo sedět rovně a mít obě nohy na zemi.
  • Vyndáme jednu destičku z krabičky. Přidržíme ji levou rukou v levém dolním rohu a indexem a prostředníčkem pravé ruky obtahujeme linii čísla. Prsteníček a malíček jsou schované v dlani, palec není zapojen. Opakujeme činnost několikrát a při každém obtahování jasně pojmenujeme číslici.
  • Poté necháme dítě, aby stejným způsobem obtáhlo číslici. Stejně postupujeme s dalšími dvěma destičkami. Destičky odkládáme na levý horní roh stolu s mezerou mezi nimi.
  • Po představení všech tří číslic zadáváme dítěti různé úkoly, například:
    • „Podej mi číslo 8.“
    • „Obtáhni číslo 5.“
    • „Podej mi tabulku s číslem 2.“
  • Destičky průběžně zamícháme; aktivitu lze obměnit tak, že dítě vyzývá dospělého k úkonům.
  • Pokud je dítě jisté v rozpoznávání, požádáme ho, aby číslici obtáhlo a zároveň pojmenovalo. Má-li s některým číslem potíže, neopravujeme ho přímo, ale prezentujeme číslo znovu při další příležitosti.
  • Při uklízení do krabičky číslice opět pojmenujeme.

Cvičení

Pokud dítě ovládá pojmy číslic, může začít psát číslice křídou na tabulku — nejprve bez linek, později i s linkami. Můžeme také ukázat, že lidé píší čísla v různých částech světa odlišně, případně ukázat digitální hodiny a čísla jako další orientaci.

Poznámky k jednotlivým číslicím

  • U číslice 2: před psaním čáry zleva doprava se na chvíli zastavíme, aby bylo vidět, že v místě není oblouček, ale ostrý hrot.
  • U číslice 5: nejprve napíšeme čáru shora dolů a až poté čáru zleva doprava.

Doplňkové parametry

Kategorie: Matematika
EAN: 8596027001295
Materiál: Dřevo
Věk: 4 +
? Doporučený věk: 4, 5, 6

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Diskuze

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Povinná pole

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola